Моя місія — дати піарникам більш практичні поради, ніж вони отримують у класичному навчанні

Моя місія — дати піарникам більш практичні поради, ніж вони отримують у класичному навчанні

Анна Давиденко — PR-агентка, комунікаційниця. Має понад 12 років досвіду в PR-сфері. Працювала із зірками бізнесу, культури й телебачення. Серед відомих проєктів: тревел-шоу «Орел і Решка», група компаній «Ковальська», БФ «Життєлюб». Зараз обіймає посаду influence marketing lead у «KFC Україна».

Початок кар’єри

Мій перший досвід у сфері піару стався спонтанно. Я написала організаторам музичного фестивалю The Best City.UA, що відбувався в Дніпрі у 2012 році, з пропозицією долучитися як волонтерка. На той час я вже їздила на міжнародні фестивалі й розуміла, скільки непередбачуваних моментів може виникнути під час організації такого масштабного заходу.

Я почала допомагати з координацією волонтерської діяльності. І саме тоді мене вперше визначили як фахівця з піару, оскільки я мала відповідну освіту.

Вирішили, що я працюватиму із журналістами безпосередньо на місці, оскільки піар-агенція керувала процесом із Києва. Цей випадковий шанс дав мені змогу здобути перший професійний досвід: спочатку піар-менеджерки, а згодом — голови піар-відділу.

У мене є місія — дати піарникам більш практичні поради, ніж вони можуть отримати в класичному навчанні. 

Коли я вступала до Дніпровського національного університету, спеціальність «Реклама і зв'язки з громадськістю» тільки-но започаткували в Україні. Це був перший набір студентів, і лише 3-4 вищих навчальних заклади отримали акредитацію. 

На той час ніхто точно не знав, як підійти до роботи за цією новою програмою, тому ми вивчали все: від психології до філософії, включно з економікою, менеджментом та соціальними комунікаціями.

Проте здобуті в університеті знання були переважно теоретичними й, на мій погляд, відірваними від практичної реальності. Це усвідомлення прийшло до мене на третьому курсі, і я почала активно шукати можливості для розвитку. Одна з наших викладачок організовувала поїздки на рекламні фестивалі, де виступали спеціалісти-практики. Я для себе визначила: буду з ними активно взаємодіяти, заводити корисні контакти й стажуватися.

Отримавши практичний досвід, я вирішила ділитися ним із нинішніми студентами — проводжу практичні лекції, щоб краще підготувати новачків до реальних викликів у професійному житті.

 

Три найкращі проєкти в моїй кар'єрі піарниці

The Best City.UA

The Best City.UA став для мене водночас і першим значним проєктом, і майданчиком для навчання. Там я вперше зіткнулася з нерозумінням з боку керівництва: мій бос і гадки не мав про суть моєї роботи, а я, без належного досвіду, не могла наочно пояснити її значення та вплив. Пощастило, що директор добре розумів мову грошей, і я могла аргументувати цифрами ефективність своїх дій.

«Орел і Решка»

У телевізійному проєкті «Орел і Решка» я була бренд-менеджеркою та продюсеркою. Тут я зіткнулася з особливим (і, на мою думку, головним) викликом для піарника-початківця: переконати клієнта в необхідності нових підходів. Саме це я робила, коли пояснювала команді важливість премії «Телетріумф», на яку ми подавалися. Зрештою, тоді шоу «Орел і Решка» отримало 4 статуетки, і я вважаю, що якоюсь мірою це і моя заслуга. 

Благодійний фонд «Життєлюб»

Робота в БФ «Життєлюб» стала для мене справжнім кар’єрним злетом. Головним викликом було зробити благодійність цікавою та захопливою для широкого кола людей. Я вважаю, що команді, яка працювала над проєктом до 2022 року, вдалося кардинально змінити підхід до комунікації в благодійному секторі, ефективно співпрацювати з брендами, ініціювати колаборації та представляти складні теми захопливо.


Кейси розвитку особистих брендів

Паралельно з роботою над цими проєктами почався й мій органічний розвиток у побудові особистих брендів. Ведучим «Орел і Решка» став Женя Синельников, який на той час не був широко відомим. Тому виникла потреба розвинути його особистий бренд. Співпраця із Женею дала мені змогу експериментувати й вивчати особливості брендбілдингу.

Мій досвід розширився після проєкту «Їжа, я тебе кохаю», ведучим якого був Вова Дантес. Він звернувся до мене з пропозицією відродити його музичну кар'єру — тоді ми разом розробляли стратегію комунікації.

Таким чином, мої великі проєкти та співпраця з відомими особистостями поступово перетворилися на розвиток особистих брендів, об'єднавши мої навички та досвід у цілісну професійну діяльність.

Я переконана, що особистий бренд — це не про пости в соцмережах. Особистий бренд починається із самої людини, її характеристик та особистості.

Я критично ставлюся до особистих брендів, які формуються виключно через інстаграм, оскільки часто за цими образами немає глибини та справжніх людських рис. Розвиток має починатися з аналізу сильних і слабких сторін, розуміння себе як особистості. Соціальні мережі, публічні виступи та інші канали комунікації слід розглядати як інструменти, що допомагають транслювати цю внутрішню суть назовні.

Порада для молодих піарників: на старті кар’єри (орієнтовно до 3 років) ідіть до конкретної людини, яка буде вашим наставником. Ідеальний ментор не просто дає завдання, а й пояснює, як їх ліпше виконувати. Я переконана, що великий відсоток професіоналізму складають саме люди, які менторять вас на початку вашої кар’єри.

Мені здається, що зараз сфера комунікацій розвивається активніше, ніж спеціалісти. І ми спостерігаємо кризу кадрів. 

Одна з причин — необхідність постійно бути в курсі останніх новин і трендів. Для комунікаційників неприпустимо ігнорувати актуальні події, як в Україні, так і у світі. Особисто я не можу собі дозволити не стежити за новинами. Мені потрібно тримати клієнтів у контексті, щоб ми не випустили щось із поля зору у важливий момент. Ця постійна увага до інформації призводить до перевантаження серед піарників. 

Екологічний піар українського бренду зараз — який він?

  • Екологічний український бренд не називається «байрактар», «перемога» тощо і не спекулює на війні. 
  • Зараз піар працює у двох випадках: або це класичний підхід, коли фахівець довго формує відносини з медіа; або коли бренд має щось «хайпове» і завдяки цьому стає відомим. Хоча друге — радше не про піар, а про інструменти диджитал-маркетингу. 
  • Соціальний складник — це must have. У 2024 році ти не можеш робити проєкт без соціального складника, бо тебе просто не зрозуміють.

 

Про твій PR course

Мій курс розроблено для молодих спеціалістів, які вже працюють у сфері піару або лише планують розпочати кар'єру і шукають міцний фундамент для подальшого розвитку. Курс також спрямований на піарників з досвідом до п'яти років, які потребують поглиблення базових знань, особливо якщо вони прийшли в галузь з інших сфер. Третя категорія слухачів — підприємці малого бізнесу, які бажають освоїти піар-інструменти для ефективної роботи з власним продуктом.

Навчальна програма охоплює якісну базу: робота на ринку, налагодження зв'язків із журналістами, піар-тексти, планування комунікацій, робота з інфлюенсерами та командна взаємодія. Та окрім цього, курс передбачає модулі з антикризових комунікацій, колаборацій, спонсорства та методик залучення аудиторії. Ми додали лекцію про інновації у комунікаціях: від інстаграм-фільтрів до AR-технологій, а також інформацію про використання штучного інтелекту в піарі. Завершальний розділ курсу присвячено аналізу кейсів з різних галузей, що допоможе глибше зрозуміти практичне застосування отриманих знань.

Зареєструватися на
PR Course

Повернутися до блогу

Коментувати

Зверніть увагу, що коментарі проходять схвалення перед публікацією.